Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

fredag 1 juni 2007

Titta jag står!


Det har hon visserligen gjort ett tag nu men jag är aldrig snabb nog att hinna vara med att fota. Så detta är första bilden!
Ja ikv har jag jobbat. Det sved i hjärtat att lämna det fina vädret för att vara inomhus hela eftermiddagen. Jag hann med en långprommis innan för att stilla mitt solbehov lite :)!
En fördel med att jobba inom psykiatrin är att man inser att ens egna problem är ganska små, nästintill obefintliga, i jämförelse med de problem som många av d patienter jag jobbar med har. Känns nästan lite pinsamt ibland att ens tänka på vad som går o "grämer" en. Jag har ett jobb och ett hem som jag sköter, en familj att leva för och vänner och bekanta som bryr sig om mig. En full tvättkorg och massa disk är inte hela världen. Jag mår bra och det är det viktigaste!
Det som jag sörjer mest över i jobbet är att se hur fruktansvärt många unga som mår dåligt. De skulle man vilja sparka i baken och säga "ryck upp dig för f-n", du ska ju leva livet nu inte sitta här o må dåligt!!! Men om det vore så lätt! Det är ett steg fram och ofta två bak. Något som inte jag är van med från gamla jobb jag haft. Tålamod!!!
Imorgon har vi hantverksmässa i byn som jag är med och ordnar. Ska bli sååå spännande att se om det blir ett fiasko eller succé. Har absolut inga förväntningar men hoppas på att det ska gå bra så vi kan fortsätta ha den i framtiden. Jag ska stå och sälja silversmycken som en gammal jobbarkompis gör samt kort (typ grattis till studenten, födelsedagen mm) som min chefs fru gjort. På "mitt" bord ska även min mormor sälja lite alster som hon gjort, stickat, sytt å bakat mm. Spännande!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida