Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

torsdag 24 maj 2007

Grrrrr

Jag har likt min syster ett hett temperament när det gäller bilkörning! Det finns flera grejer som jag stör mig så kopiöst på hos andra bilförare (vill dock inte veta vad de säger om mig). Nu ikv så fick jag erfara en av de situationer som kan göra mig så förbannad. Så här var det...hamnade bakom en bil som höll mkt lägre hastighet än den angivna. Gjorde efter ett tag en omkörning och såg när vi låg jämnsides att det var en dryga medelålders man som körde. Förmodligen så sved det för honom när han upptäckte att han blev omkörd av en tjej så vad gör han? Jo gasen i botten efter mig. Skam den som ger sig tänkte jag och höll på gasen så han inte kom förbi. Trodde att han snabbt skulle inse att jag inte tänker släppa förbi honom men icke! Efter 2 mil lät jag honom köra om mig. Antingen det eller riskera att bli av med körkortet. Å vad tror ni händer när han kört om??? Jo tillbaks till 110 som han höll resten av vägen....gubbf*n!

Den här situationen har jag varit med om alltför många ggr (inte att jag brassat på alltså) för att inse att vissa män kan inte svälja sin manliga stolthet och bli omkörd av en kvinna!!! För jag kan ge mig den på att kvällens händelse hade ALDRIG hänt om det var Jimmy som satt körde om honom! Irriterande värre!

Förutom kvällens biljakt så har det inte hänt så mycket spännande här. Vi packade oss iväg rätt tidigt imorse för ett besök hos min mormor följt av babysång på öppna förskolan. Fick mig lunch hos svärmor innan jobbet kallade.
Nu är det sängen som väntar för en som ska upp tidigt img!

Jo just det...idag blir Agnes 11 månader! Nu är det nedräkning till ettårsdagen!

1 kommentarer:

Klockan 25 maj 2007 kl. 00:35 , Anonymous Anonym sa...

GRATTIS Agnes på 11-månaders dagen!! Tänk att det snart har gått 1 år sen vi sågs första gången! =)

Ååå, vad jag hade blivit arg på den där gubben som du körde om idag! Vete fasen om jag hade släppt förbi honom.... Det värsta som finns är folk som kör lagligt sakta eller FÖR sakta. =) (hoppas pappa inte läser det här.....) =))

Joru, dina systerbarn - åtminstone det ena - blir ordentligt aktiverade! Vi får väl se om träningen nånsin kommer att ge nåt resultat.

Jag som hade nog med matfobier innan lär ju behöva minst en miljon i skadestånd för att det ska räcka till terapiavgifterna! Nicke fick inget besök i sin mat, inte vad vi vet, men han kanske åt upp sin besökare utan att veta om det. =) Ska bli intressant att höra vad dom säger när dom ringer! Jag tycker lite synd om dom, för det var ju säkert inte meningen att ha i lite extra krydda i maten. Det var kanske tur att det var jag som blev drabbad och inte nån argare person.

TREVLIG HELG! Kram från oss!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida