Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

lördag 16 juni 2007

Klädbekymmer

På mina tidigare jobb inom vården så har vi haft arbetskläder när vi jobbat. Ni vet landstingets urtjusiga kostym :)! Nu, när jag jobbar på psyk, så är det civila kläder som gäller. Vilket till viss del kan vara rätt så skönt när jag var en aningens less på landstingets utbud. Men att ha "vanliga" kläder kan ändå medföra några negativa sidor. Som att man hela tiden måste tänka vad man ska ha på sig. Vi har oxå lite restriktioner...inga linnen, inga kjolar som slutar ovanför knäna, inget urringat mm. Fast det skulle jag aldrig ha hur som hellst på ett sådant jobb.

Hur som hellst, så insåg jag att min garderob behövde sig en rejäl upprustning av vardagsjobbkläder så det blev en repa på stan igår innan jobbet för att inhandla just sådana kläder. Kom hem med ett över förväntat gott resultat. Det slank tom med en klänning och en ny partytopp och ingen är gladare än jag för jag har verkligen haft svårt att hitta kläder till mig själv sista tiden. Tjo hooo!

Min bristande uppdatering sista dagarna har berott på avsaknaden av åäö på min dator. Jimmy har mixtrat och formaterat om den så det behövdes lite justeringar i inställningarna som inte jag förstår mig på för att få dessa bokstäver att funka igen. Nu är den iaf funkis igen så nu ska det skrivas på som vanligt!

Kvällens bild får bli på Agnes med sina två favoriter...lill-Råtty och stor-Råtty som hon är SÅ försälskad i.



GOD NATT på er, nu väntar sängen för en som är uppe alldeles för sent och som ska upp alldeles för tidigt img!

2 kommentarer:

Klockan 17 juni 2007 kl. 08:24 , Blogger Unknown sa...

Vad skoj att shoppa kläder! För mig känns det ibland "meningslöst" att köpa en massa till mig själv. När ska jag använda det? På jobbet har vi ju ändå bara de där trista kläderna och på väg dit och hem spelar det ju ingen roll vad jag har på mig.

 
Klockan 17 juni 2007 kl. 17:11 , Anonymous Anonym sa...

Hoppas det gått bra att jobba i helgen.. Här har det regnat hela dagen =( så där kul..
Ses på tordag! kram nattie

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida