Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

söndag 22 juli 2007

Byns dag

Imorgon så får vi Stockholmsbesök som jag nämnt tidigare i min blogg. Det är Polle, Linda o Lilly som kommer på besök en vecka. Det ska bli hur roligt som hellst! Jag har dessutom beställt kanonväder för veckan så förutsättningarna för en bra vecka är goda! Man blir lite begränsad i utbudet av aktiviteter om det bara skulle regna. Så är vädergudarna med oss så blir det nog många stranddagar och mycket båtåkning.

I fredags så var vi bjudna på mat hos Sara o Janscha. Jimmy har hjälpt dem en del i deras renovering så de ville bjuda oss på middag som tack. De bjöd iaf på det godaste kött som jag någonsin har ätit-grillad kalvfilé som bara smällte i munnen. Jag måste ha stoppat i mig en halv kalv så gott var det. Kim och hans familj var oxå där och Agnes fick både pussar och kramar av deras dotter Mary som är jämngammal med Agnes. De var hur söta som hellst!

Lördagen var en hektisk dag. Det började med byns dag här i Båtvik som bland annat jag varit med och arrangerat. Det var loppis, lotterier, bollplank, uppträdande och våffel/korvförsäljning i och utanför våran byagård. Jag hade fått det delikata uppdraget att handla inför och sköta serveringen. Hade lite lätt ångest när jag skulle beräkna hur många våfflor som skulle tänkas gå åt när jag inte har en blekaste aning om hur många som kommer. Hur som haver så blev det bra tillslut för våfflorna räckte gott o väl trots den intensiva ström med folk som ändå dök upp. Jag svettades bakom serveringsdisken i våffeloset men hade jättebra hjälp av mamma, mormor och två andra bybor. Och jag kan säga att jag är glad att vi var 5 stycken för det behövdes!!!

På aftonen så var det dax för kubbturnering. För mitt lag så gick det inge vidare. Vi kom bort oss helt i semifinalen, suck! Efter kubben tändes grillarna o efter maten så var det dans på schemat. Vädret kunde absolut inte ha varit bättre och det var helt underbart fint nere vid dansbanan. Jag stöp i säng vid ett-tiden helt slut efter dagens fäktande. Agnes hon var i paradiset hela kvällen så byns alla barn passade upp henne som en prinsessa.



Kan ju tillägga att det blev den svarta klänningen av de två jag visade tidigare. Har dock inte fått hem den än så jag kan inte avslöja om den var fin eller inte ännu.

...det kan bli dålig uppdatering här nu veckan som kommer av förklarliga skäl, men jag tittar in så snart jag kan!

Puss på er!

2 kommentarer:

Klockan 24 juli 2007 kl. 12:15 , Blogger Linda J sa...

Antar att det är vi somm sinkar dig i uppdateringen =)
Vi har det iallafall hur nice som helst här...(skrivet av mig på din dator =) )

 
Klockan 30 juli 2007 kl. 11:22 , Blogger Anna W sa...

Hej svejs! Hoppas ni haft en bra vecka med stockholmarna. Snart dyker det upp ännu ett par 08:or.. Men det är dock ett par veckor kvar, så ni hinner pusta ut! Vi hörs, kramar Anna

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida