Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

fredag 6 juli 2007

Man blir så lycklig...

Idag har jag jobbat kväll. Lämnade hemmet i ett kaosliknande tillstånd med massa disk, smutsigt golv å grejjer ÖVERALLT. Kom precis hem och möttes av ett kliniskt rent och välstädat hem. Köksbänken riktigt blänkte och golvet var nyskurat...det är lycka det! Kan dessutom ägna morgondagens förmiddag åt något annat än städning som jag hade inplanerat. Nice!

Denna helg så har jag riktiga skitpass på jobbet. Jobbar fre-, lö- och söndagskväll = noll socialt liv! Nåja, börjar närma mig semester så det är bara att bita ihop. Fredag om en vecka är egentligen min sista arbetsdag men jag har tagit på mig lördag o söndag extra för att få lite mer klirr i kassan. Får kvalificerad övertid för de dagarna och det är aldrig fel med extra semesterpengar. Speciellt inte nu när utlandsresa i september är bokad...tjo hooo! Nackdelen är bara att jag endast är ledig 2 ynka dagar på 2 veckor vilket känns en aningens tufft. Speciellt nu när Jimmy håller på som mest här hemma med renoveringen. Summan av kardemumman blir att vår lilla dotter får vara mycket hos mormor o farmor (vilket inte hon har ngt emot). Det är bara ens egna samvete som knager.

Vi har haft riktigt härliga sommardagar här uppe i veckan. Strålande sol och varmt som 17! På måndagkväll så badade vi i havet och det var alldeles ljummet i vattnet. Hur skönt som hellst!

I onsdags så åkte vi ut med båten och åt middag och njöt av det underbara vädret. Vi skulle grilla var det tänkt men när vi kom ut till ön så upptäckte vi att tändstickorna var kvar hemma! Tur att man har en händig karl för efter lite "fippel" med batteriet i båtmotorn så kunde vi äntligen få upp en brasa. Igår, min enda lediga dag i veckan, spenderade vi på playan. Looooovely!!! Jag lyckades bränna båda öronen så de blev alldeles röda o uppsvällda. Inte så skönt! Men det var en baggis...för herr Molin han tog nog priset. Shit vad han brände sig! Kan även meddela att till o med Sandra fick duktiga bikiniränder! Kvällen avslutades med middag, kubb, vin och spel hos svärmor. Riktigt trevligt!

Idag så regnar det och ska man tro på väderprognosen så är det en bra helg att jobba för det ska inte bli mer än 13-15 grader i helgen.

Lilla Agnes hon tar något steg här o där men är fortfarande mest bekväm med att krypa. Hennes två framtänder har kommit fram nu och Jimmy och Sandra väntar med spänning på att se hur gluggen kommer att bli :)! Hon är ständigt på hugget och pinglar som aldrig förr. Jag tror att vi har varit ganska beskonade fram tills nu. Hon har lärt sig att öppna skåp och dra ut lådor och dess innehåll tämligen kastar hon ur...PHU! Häromdagen så hällde hon ut hela kartongen med tvättmedel och folierullen drog hon ut helt. Nu ska världen upptäckas...med besked! Hon är fortfarande (till mammans lycka) en riktig latkorv på mornarna. Imorse fick jag väcka henne klockan 9.45. Det är sällan som hon vaknar själmant innan 9.00. Jag ska inte klaga morgontrött som jag är!


TREVLIG HELG!

4 kommentarer:

Klockan 7 juli 2007 kl. 08:31 , Blogger Linda J sa...

Godmorgon!!!
Så du gruvar dig för flygresan?? Vi är ju vana vid att Lilly inte är still en sekund så det är ju bara att bita ihop =)
Som tur är så har vi ju två barnfria barnvakter med oss...Danne o Linda =)
Vi åker den 11 sep kl.06:45!!!
Det ska bli så grymt kul!!!!!!!!!!!
Nu får vi ju hoppas på bättre väder än vad vi hade på Fuerte.

Äntligen så får ni också full rulle med Agnes...då kan ni tänka lite extra på oss som haft en grymt aktiv unge länge nu. FRån det att hon slår upp ögonen på morgonen...
Jobba lugnt! Här har vi pissväder idag=(
Kram

 
Klockan 9 juli 2007 kl. 09:54 , Blogger Nhalie sa...

Jag veeeet, jag var skitseg med att starta upp en konto så att jag kan skriva i din blogg. =)
Nu är jag här!! Hoppas allt är bra, här har vi regn, regn och åter regn...
KRAM Nattie

 
Klockan 9 juli 2007 kl. 09:56 , Blogger Nhalie sa...

EN konto? Ehm.. jag stavade nog lite fel, men jag får väl skylla på mitt utländska påbrå =)

 
Klockan 9 juli 2007 kl. 20:59 , Blogger Linda J sa...

Halloj!!

Ringde er ikväll...tror er telefon är sönder...ingen svarade ju =)
Hoppas du får en bra sista arbetsvecka innan semestern...och så får du ju vara ledig en vecka innan vi dyker upp. Hur går det med vårt rum?? Husvagnen blir bra för oss om ni inte hinner klart...stressa inte för vår skull. Resesäng får ni packa med till portugal. Tjing tjing

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida