Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

torsdag 9 augusti 2007

Allsång på platsen

Gårkvällens allsång på platsen (utedansbanan här i byn), som bl a jag varit med o ordnat, höll på att sluta i katastrof. Tjugo minuter innan allt skulle dra igång fick vi reda på att bandet vi anlitat som skulle hålla i hela arrangemanget hade glömt (!!?!?) bort att det var igår. Tack o lov så finns det räddande änglar...en av de första gästerna tog snabbt upp telefonen o ringde en dragspelandekunnig man i Byske som kom på studs. Han och den mannen som ringde ledde allsången galant. Thanks good, tänker på hur det hade slutat om man själv hade måsta göra det!

Efter allsången tog jag, svärmor o Sandra tjuren vid hornen och cyklade 3-milsrundan. Helt underbar o ljummen kväll och det var så j*kla härligt.

Idag har jag, Agnes o mamma varit till stan och shoppat. Hämtade bl a ut de sista tapetrullarna till fondväggen så nu är (nästan) alla tapeter i våra ägor. Jag var även in hos fotografen och lämnade in bilderna som jag valt ut till Agnes 1 års album. Eller valt o valt...jag valde i sista sekund över disken hos fotografen för velmaja som jag är så hade jag inte kunnat välja ut 8 av de 70 bilder han tagit. Men det blir säkert bra!
I Skellefteå måste det ha varit runt 40 plusgrader o en luftfuktighet på 100%...eller så har jag kommit in i klimakteriet. Inte bästa dagen för shopping iaf, phu! Agnes fick sig en liten sittvagn idag o det ska bli sååå intressant att se vad "dyråket" går för. Vill inte ha med mig Emmaljungan till utlandet så vi får se nu om denna får följa med istället.

När jag kom hem från stadsrepan på aftonkvisten, helt genomsvettig, trött o hungrig med en megakinkig lika trött o hungrig 1-åring (som var farligt nära att läggas ut på tradera) så hittar jag ett paket i brevlådan. Detta paket var från våra allra bästaste Stockholmsvänner. Det var en grej till mig, en till Agnes å såklart en grej till Jimmy med! Då värmer det i hjärtat av glädje - TACK snälla familjen Hobel-Nielsen/Jacobson (nu får ni ju ta o gifta er så det inte blir så jädrans långt att skriva namnen)!!!

Idag har tapeterna kommit upp i vårat gästrum och jag måste erkänna att jag blev inte helt nöjd. Den vart mkt mörkare än jag trodde men jag tror att den gör sig bättre när möbler och gardiner kommit på plats. Det är så j*kla svårt att veta hur det kommer att bli när man står o tittar på ett ark som är lika stort som ett A4. Nåja, kan ju trösta mig med att tapeten i andra gästrummet är ljusare samt att allt annat blir vitt. Jimmy har varit o shoppat golvet idag så i skrivande stund så jobbas det för fullt med att få det på plats. Bägge gästrummen är klara o nu sliter dom i vardagsrummet. Ska lägga in bilder så fort kamerabatteriet är laddat!

Nu ska jag gå o röjja lite, får ju besök img av Sarah, Fia, Lillemor, Marie, Linda, Anna, Ida och ev Bollan m bebbe. Vi ska käka surströmming (YEEEEES) och bada badtunna (YEEEEEES).

Kram vänner!

1 kommentarer:

Klockan 9 augusti 2007 kl. 21:31 , Blogger Nhalie sa...

Hej i värmen! Vi har det lika klibbigt här i sthlm som ni verkar ha det! Puh.. man kan tro att man är i utlandet! Hoppas allt är toppen med er annars! Såg att det slits för fullt därhemma, väntar med spänning på bilder så man få se resultatet. Kommer ni ner nått till sthlm innan ni åker på semester?
Ha det gott! KRAM

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida