Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

tisdag 21 augusti 2007

TRÖTT!!!

Idag är jag T-R-Ö-T-T!!! Jag ska berätta varför...förra veckan så tog jag äntligen tag i saken och var till sjukgymnasten med min havererade rygg som jag kämpat med ALLDELES för länge. Av sjukgymnasten fick jag ett träningsprogram som hon uppmanade mig att köra hellst innan läggdax. Sagt o gjort så tränade jag noggrant igenom alla övningarna på pilatesbollen innan jag gick och la mig igår...allt för att försöka minska den jävulska smärtan jag vaknar med runt 5-tiden varje morgon. Resultatet av gårkvällens träning blev att jag istället vaknade kl 3.30 med den jävligaste av smärtor!!! Lyckades ligga (vända, vända, vända mig) kvar (vaken) till 4.30 då det bara var att pallra sig upp med gråten i halsen. Nu är jag så f*rbannat less på detta ryggont så om amputation vore möjligt så är jag högst villig att ställa upp! Ställde mig i duschen och spolade hett, hett vatten på ryggen vilket brukar hjälpa, men icke! Så kl 5.00 så var det bara att ta sig ut och prommenera (brukar oxå hjälpa) men nästan en timmes prommenad i zoombieliknande tillstånd hjälpte föga. LESS, LESS, LESS!!!

Nog om mina krämpor. Var ju på bröllop i helgen, Anna o Matte gifte sig i lördags. Jag älskar att gå på bröllop! Det var ett fantastiskt vackert bröllop med många tårar och skratt! Bruden (ja även brudgummen) var bländande vacker! Festen hölls på lanternan där vi åt kanongott och hade skitkul till sent på natten. Vi "gamla kompisar" hade diktat ihop lite kul som vi läste upp för paret under kvällen.

Girlsen

Nu är jag back in buisness på jobbet igen. Började om igår efter semester/mammaledighet och det kändes faktiskt inte alltför jobbigt! Kanske för att jag bara jobbar 2 veckor innan jag får vara långledig igen :)!

Nu är det läggdax för en som bara sov 3,5 timmar förra natten...
God natt!

5 kommentarer:

Klockan 21 augusti 2007 kl. 20:57 , Blogger Emma sa...

Vad tjusiga ni var på bröllopet! Anna var verkligen jättesnygg! Och vilken läcker klänning du hade! Ja, det var synd att festen krockade med min födelsedag. Vi har rätt mycket att stå i här hemma just nu, samt att jag ska ha lite kalas i helgen så det blev lite mycket på en gång tyvärr. Men vi kommer gärna en annan gång! Hoppas festen blir lyckad! Kram

 
Klockan 21 augusti 2007 kl. 21:29 , Blogger Unknown sa...

Åh! Har de gift sig? Gud vad skoj!

Hoppas din rygg känns bättre nu! Det måste ju vara vidrigt att ha sådana smärtor....

 
Klockan 21 augusti 2007 kl. 23:36 , Anonymous Anonym sa...

Nämen, jag har totalt missat att du har ändrat så man kan skriva inlägg här utan att vara registrerad! Vad bra, för då kan jag också skriva här nu! =) Det var så krångligt förut, för jag fick registrera mig varje gång jag skulle skriva nåt. Hoppas du & Anna hade det trevligt när hon hälsade på! Trist med ryggbesvär. Du får väl ringa den där Anna eller vad hon hette. Du vet, hon som kunde fixa det mesta! =) Jag trodde det var nu i helgen Anna & Matte skulle gifta sig. Vad fin hon var! Ni var fina allihopa! Du kan väl gratta dom så mycket från oss! Kram från syster!

 
Klockan 22 augusti 2007 kl. 19:19 , Blogger Anna W sa...

Hoppas ni hade det bra på bröllopet! Vad fin tunikan var! Apropå ditt ryggont, hade du gjort någon MR av ryggen? Har de vart inne på att det kanske är diskbråck?? Fast det har du säkert redan funderat över.. Tack för snuvan ni skickade med oss hem till Sthlm, ha ha. Har känt mig seg och täppt i snart en vecka, fy! Tur att vi fick den nu, så vi hinner kurera oss till resan.. Sköt om er! Kramar Anna

 
Klockan 22 augusti 2007 kl. 22:52 , Blogger Johanna sa...

Emma...tack! Ja det känns ju oxå trist att inte vi kan komma å uppvakta dig! Vi får ta det senare.

Linda...ja roligare kan man ju ha;)!

Therese...du menar tanten i Finnträsk? Trodde hon var bäst på fötter å sånt. Kanske värt att kolla upp! Jag o Anna hade jättetrevligt, jag var tyvärr dyngförkyld och inte allför pigg bara!

Anna...Enligt kiropraktorn så är det en upphakning i bröstryggen. Men jag har faktiskt funderat i tankar runt diskbråck. Eller förträngt rättare sagt! Vill inte! Varsågod för förkylningen ;), hoppas Iza kryar på sig innan vaccinationen så att den blir av.

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida