Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

onsdag 19 september 2007

Home sweet home!

Ja då var man hemma igen! Det kändes både skönt å trist igår när vi efter drygt 13 timmars hemresa entrade Båtviks bedrövliga vägar. Jag kan börja med att säga att vi haft det kanoooon - verkligen! Supernöjda med både visiterna vi gjorde i Stockholm samt veckan i Portugal. I Stockholm hann vi ju med både besök hos syster, svåger och alla supergoa vänner vi lämnat kvar där nere.
Efter flygresan till Stockholm så var jag en aningens nervös inför den betydligt längre flygtiden till Portugal med våran lilla duracellkanin Agnes. Hon var verkligen som ett yrväder den ynka timman det tog till Stockholm så jag tänkte det x 4 kommer att knäcka mig totalt!!! Så här såg det iaf ut innan vi hade kommit upp i luften på väg till Portugal:


...hon var jätte, jätteduktig på både dit- och hemresan. Bägge tjejerna klarade faktiskt bägge flygresorna med ett MVG!

Vädret har över lag varit bra. En del förmiddagar lite mulet men det har alltid spruckit upp vid lunch och blivit soligt...nice! Temperaturen måste ha legat runt 30 i stort sett hela veckan och det räckte gott och väl för min del! Stranden var helt fantastisk och havet alldeles ljummet. Maten var si så där måste jag säga, helt ok men som överallt annars utomland...mycket pommes, pizza å pasta. Kan iaf stoltsera med att jag nu prövat äta chokladpizza!!! Hotellet vi bodde på var jättebra, kanonnära till både strand och resturanggatorna. Sängarna var dock bedrövliga så min redan trasiga rygg blev ännu mera pajj :(! En till sak som var lite bedrövlig var att både jag, Jimmy å Agnes blev superförkylda under veckans gång. Lilla stackars Agnes låg o skakade alldeles genomsvettig en natt när vi skulle lägga henne. Å vad det skar i hjärtat att se henne då! Själv så blev jag risig ungefär på 4:e dagen o det kändes i kroppen att man inte orkade med som man brukar. Linda B drabbades oxå av denna mindre roliga åkomma o jag kan lova att jag ALDRIG varit med om att någon förbrukat så många näsdukar som hon gjorde, haha!!! Förpackningen hon köpte kan liknas med en bal toalettpapper ;)! Skrattar fortfarande!

Vi hade superroligt tillsammans med våra reskamrater och har nu massvis med roliga minnen å fina bilder (å looot´s of tvätt) med oss hem!

Att bada i havet var jätteskojjsigt!

...det tyckte även mamman!
Småbrudarna på tågresa
Lilly å Polle

Buuus i hotellpolen

Linda snygg i "huckle" pressar i solen

Lilly - lätt coolast i hela Portugal!!!


SKÅÅÅL!(dessa drinkar smakade dock vedervärdigt!)

Tuffa boysen!

Gott med en kall bira i värmen!

Fina Linda

Jag skulle kunna lägga in sååå många fler fina bilder men ni får nöja er med dessa!

TUSEN TACK Polle, Linda, Lilly, Linda och Georgio för en toppenvecka i Monte Gordo!

3 kommentarer:

Klockan 20 september 2007 kl. 08:46 , Blogger tezz sa...

Åååå så härligt ni verkar ha haft det! Det är ju inte utan att man blir lite avis! ;) Kram Theres

 
Klockan 20 september 2007 kl. 09:05 , Blogger Unknown sa...

Vilken härlig semester!! :-)

 
Klockan 20 september 2007 kl. 18:52 , Blogger Anna W sa...

Ser ut som ni haft det bra i Portugal! Vi kom hem för två dagar sedan. Har haft det supernice, dock inte lika lugnt och skönt som under tidigare resor.. Nu hade vi ju en 1-åring med myror i brallan med oss! Det var ett evigt jagande efter Iza. Vi var jättenöjda med både resmål och hotell. Ett besök i en djurpark blev det också. Det gillade Iza starkt! Ha det gott! Kram Anna

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida