Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

måndag 3 september 2007

PACKÅNGEST!!!


Jag får inte ihop det-mina väskor är på tok för små!!! Om det "bara" vore för våran utlandstripp jag skulle packa så hade det blivit en gnutta enklare men nu måste jag utöka packningen med kläder för dagarna vi ska vara i Stockholm. Har spenderat em med att tvätta och stryka det som ska med och är låååångt ifrån klar! Var även in på apoteket och shoppade allt man kan tänkas behöva uti fall att det händer något eller att vi blir sjuka. Är inte så sugen på traska runt i Portugal och leta efter något jag knappt kan namnet på på engelska. Jag kan iaf lugnt lova att det blir INGEN utlandsresa den dagen familjen utökas för jag har nog problem att få ihop allting nu. Det är strandkläder, varma kläder, barnmat, välling, gröt, vattenkokare, leksaker till timmarna på planet, resesäng, vagn, kudde, filtar, mössor, blöjor, flaskor, haklappar, tallrik, bestick, muggar...osv osv i all oändlighet som ska packas!!!


Visst har jag stora problem :) ???
Hur som hellst, har snart avverkat min första mammalediga dag och jag bara NJUTER! Nu är det min tur att ha goda dagar igen!

3 kommentarer:

Klockan 3 september 2007 kl. 21:02 , Blogger Unknown sa...

Jag förstår dig! När vi åkte till Kreta höll jag verkligen på att packa ihjäl mig... Två barn kräver sitt! Och med tanke på viktgränserna på flyget så är det inte lätt.

Fast jag hade iofs inte behövt dra med mig barnmat eftersom det fanns Sempermat på Kreta. Vällingen var dock guld värd (tänk på att ta med extra med tanke på värmen).

Hoppas du får ihop allting :-)

 
Klockan 3 september 2007 kl. 22:23 , Anonymous Anonym sa...

Gunde hälsar till moster och tackar för grattiset! =) Är inte ett dugg avundsjuk på dina packningsbestyr!! Kram!

 
Klockan 4 september 2007 kl. 06:02 , Anonymous Anonym sa...

Det är sjukt att man alltid packar grejer i sinne, sen kommer du knappt att använda hälften :-) Ett tips är att minska på klädesplaggen ni ska ha där nere, och lämna in kläder på kemtvätt istället. Helt klart värt det! Och som lillasysteryster säger så finns det garanterat barnmat där. (Puréer och sånt)

Nej, vi har ingen babysitter än. Det kan hända att det dyker upp någon , annars lånar vi mer än gärna eran! Vad gulligt att du tänker på oss! :-)

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida