Johanna å Agnes

En liten uppdatering om vad som händer och inte har hänt i våra liv. Det mesta kretsar dock runt våran minsta och allra käraste familjemedlem och yrväder Agnes som är drygt 1 år gammal.

torsdag 20 september 2007

Torka i Båtvik!

Torka är bara förnamnet här hemma just nu...vi har nämligen inget vatten :(! Tydligen så är det något fel på pumpen i byn så grannhusen har samma problem. Det är nu som man inser hur mycket man ändå använder sig av just vatten. Precis efter jag upptäckt att vattnet slutat rinna i våra kranar så bajjade Agnes två stora lass på golvet som hon typiskt hann kladda ut som fingerfärg i ett obevakat ögonblick (skitunge!!!). Då tackade jag gud att jag iaf hade flera paket våtservetter hemma!!! Så vi får väll se när det blir ordning på pumpen igen så vi åtminstone kan börja använda toaletten. Stor suck!

Ikväll har brudarna varit här och fikat. Vi har gett Anna sin bröllopspresent som vi knåpat på i flera veckor, ja månader till och med! Alla hade skrapat ihop bilder från gamla o nya tider som vi använde oss av. Det blev riktigt, riktigt bra och Anna verkade jättenöjd över presenten. Vad är inte bättre att ge bort än massa fina och roliga minnen?

Måste bara visa er två av bilderna min syster tog när vi var i Stockholm. Hunden är en av Thereses kompisars.



...I looove them!!!

5 kommentarer:

Klockan 20 september 2007 kl. 22:25 , Anonymous Anonym sa...

Ja, visst är dom underbara bilderna på Agnes & Diesel!! Jag ska maila över fler bilder på världens sötaste skitunge! =) Jobbigt att vara utan vatten! Tänk vad man är beroende av att vissa saker fungerar som dom ska. Vad förvånad jag blev ikväll när du svarade i vad jag trodde var min mobil! =)) Det var därför jag inte sa nåt när du svarade - jag var i chocktillstånd. =) Kram!

 
Klockan 21 september 2007 kl. 05:28 , Anonymous Anonym sa...

Usch vad jobbigt att vara utan vatten! Hoppas det kommer igång snart! Hur hade ni det i Portugal då? Förstår att det var underbart såklart, jag har nog varit avis ska du veta :-) Jo nu är det nära förlossning, jag längtar såå efter att få se om det är en liten grabb där inne eller om vi har haft helt fel :-)

 
Klockan 21 september 2007 kl. 07:36 , Anonymous Anonym sa...

Tjena!! Vilka jättefina bilder!! Och jag håller med, vad är bättre att få i present än något ens kära vänner knopat ihop! Och foton och sånt är ju sjukt kul att få. Jag blev överlycklig bara av min "vänner" bok jag fick av gamla tjejjerna när jag fyllde 25!SEn fick ju de som ville skriva in under festen, jag läste den för inte så länge sen, riktigt kul! =)
KRAM Nattie

 
Klockan 21 september 2007 kl. 13:35 , Blogger tezz sa...

Hej! Vet verkligen hur det känns att vara utan vatten... förra året i oktober så blev det hål på vattenledningen i vår förening. Så det blev att gräva helt nytt till 7 hushåll, det tog 2 veckor!!! Vi har aldrig hälsat på folk så ofta förr och lånat både dusch och tvättmaskin. Det är vid sånna här tillfällen vännerna ska utnyttjas!=)

 
Klockan 21 september 2007 kl. 15:10 , Blogger Johanna sa...

tezz...shit, 2 veckor utan vatten!!! Haha, förstår att det blev MÅNGA besök hos andra!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida